Mięso wieprzowe na polskim stole

ZZCNMR realizuje zadanie "Mięso wieprzowe na polskim stole". Zaplanowane przedsięwzięcie ma na celu przeprowadzenie działań promocyjno-edukacyjnych mających ukształtować właściwe postawy i nawyki żywieniowe wśród przedstawicieli młodego pokolenia oraz uczestników imprez plenerowych.

 

 

Poprzez podejmowane przez nas działania chcemy zachęcić, szczególnie najmłodszych odbiorców zadania, do prowadzenia aktywnego i zdrowego trybu życia, który nie tylko sprzyja poprawie stanu zdrowia, ale także dobrego samopoczucia. Nasze działania korzystnie wpłyną na prawidłowy rozwój dzieci i młodzieży przede wszystkim poprzez wzmocnienie świadomości konsumenckiej i podniesienie poziomu wiedzy na temat zasad właściwego odżywiania oraz znaczenia odpowiednio zbilansowanej diety w życiu człowieka. Dzięki zamierzonym działaniom będziemy chcieli pokazać uczestnikom warsztatów i imprez plenerowych jak ważną rolę w żywieniu człowieka pełni mięso wieprzowe, które jest źródłem nie tylko niepowtarzalnych walorów smakowych, ale także wielu witamin i wartości odżywczych.

W ramach realizacji powyższego zadania przewidujemy organizację warsztatów oraz imprez plenerowych/pikników podczas wydarzeń regionalnych, skierowanych do szerokiego grona odbiorców. W trakcie pikników prowadzone są szeroko zakrojone działania promocyjne mięsa wieprzowego oraz jego przetworów. Na zakończenie każdego ze spotkań przewidujemy degustację przetworów z mięsa wieprzowego (kiełbasek z grilla i innych przetworów), co znacznie podniesie atrakcyjność warsztatów i zademonstruje ciekawe pomysły na wykorzystanie mięsa wieprzowego w procesie przygotowywania dań. Przewidujemy również wręczenie dla każdego uczestnika gadżetów promujących prowadzone przez nas zadanie.

 

A oto relacja fotograficzna z realizacji zadania:

dsc06132_0.jpg

Kolejne relacje:

 

Nasze działania skierowane były do dzieci i młodzieży przebywających w ośrodkach kolonijno-wypoczynkowych oraz do szerokiego grona odbiorców biorących udział w imprezach plenerowych/piknikach. Tak więc realizacja zadania objęła swoim zasięgiem uczestników z terenu wielu województw. Poprzez działania w ramach projektu chcieliśmy ciekawie przedstawić, ukształtować i utrwalić pozytywne nawyki żywieniowe. Kampania miała na celu skłonienie obecnych i przyszłych konsumentów do kupowania polskich produktów oraz ich przetworów powstałych na bazie mięsa wieprzowego. Każde spotkanie przebiegło w następujący sposób: zaprezentowanie prezentacji multimedialnej przygotowanej wcześniej przez dietetyka, przeprowadzenie quizu z wiedzy dot. mięsa wieprzowego, przeprowadzenie gier i zabaw tematycznych przez animatorów, w tym konkursu plastycznego. Na koniec odbyła się degustacja produktów z mięsa wieprzowego m.in. kiełbasek, karkówki oraz boczku z grilla. Każda osoba biorąca udział w zadaniu otrzymała upominki i gadżety promujące projekt, stanowiąc pamiątkę z uczestnictwa w realizacji zadania.

Wszystkie realizowane przez nas czynności przygotowane były na wysokim poziomie merytorycznym, ze szczególną starannością oraz przy uwzględnieniu potrzeb i możliwości uczestników, do których skierowane było nasze zadanie. Dzieci i młodzież biorąca udział w w zadaniu była zainteresowana poruszaną tematyką, a także sposobem jej przekazu. Aktywnie brali udział w prowadzonych przez nas zajęciach i chętnie angażowali się w różnorodne zajęcia. Zdobyta wiedza merytoryczna, doskonała zabawa podczas gier i konkursu, a do tego poczęstunki były dla uczestników wspaniałą atrakcją i okazją do wspólnego spędzania czasu.