- STUDIA podyplomowe „Rolnictwo i ekonomika gospodarstw rolnych” w IERiGŻ-PIB
- Aktualności
- O organizacji
- Projekty/współpraca
- Pasje młodych rolników
- Polskie zboża od gór aż do morza – 2024 – Sfinansowano z Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych
- Warzywa i owoce dają super moce – 2024 – Sfinansowano z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw
- Z wieprzowiną za pan brat – 2024 – Sfinansowano z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego
- Galeria zdjęć
- Kontakt
Dobry początek roku dla eksportu produktów mięsnych
W okresie pierwszych trzech miesięcy 2019 r. przychody z polskiego eksportu produktów wieprzowych, wołowych oraz drobiowych wyniosły 1 457 mln EUR i były o 1% większe niż przed rokiem.
Polska utrzymuje pozycję dużego eksportera netto produktów drobiowych. Biuro Analiz i Strategii Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa podało, że w pierwszym kwartale 2019 r. wyeksportowano 420 tys. ton produktów drobiowych (w ekwiwalencie tuszek), o 13% więcej niż przed rokiem, a wpływy uzyskane z tego tytułu były o 11% większe i wyniosły 699 mln EUR. Jednocześnie do kraju przywieziono 41 tys. ton drobiu, o 14% więcej niż przed rokiem za 73 mln EUR (o 1% mniej). W okresie od stycznia do marca 2019 r. wyeksportowano łącznie 219 tys. ton żywca, mięsa oraz przetworów i tłuszczów wieprzowych (w ekwiwalencie tusz), o 6% więcej niż przed rokiem. Wartość eksportu tego asortymentu wyniosła 407 mln EUR – o 2% mniej.
Import asortymentu wieprzowego był o 6% mniejszy niż przed rokiem i wyniósł 231 tys. ton (417 mln EUR). Eksport żywca, mięsa oraz przetworów wołowych i cielęcych (w ekwiwalencie tusz) wyniósł 105 tys. ton (350 mln EUR) wobec 117 tys. ton (394 mln EUR) przed rokiem. Import ukształtował się na poziomie 12 tys. ton wobec 13 tys. ton przed rokiem, a wydatki poniesione na zakup produktów wołowych i cielęcych osiągnęły 41 mln EUR i były o 11% mniejsze.