- STUDIA podyplomowe „Rolnictwo i ekonomika gospodarstw rolnych” w IERiGŻ-PIB
- Aktualności
- O organizacji
- Projekty/współpraca
- Pasje młodych rolników
- Polskie zboża od gór aż do morza – 2024 – Sfinansowano z Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych
- Warzywa i owoce dają super moce – 2024 – Sfinansowano z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw
- Z wieprzowiną za pan brat – 2024 – Sfinansowano z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego
- Galeria zdjęć
- Kontakt
Od 30 września mięso w sklepach z flagą kraju pochodzenia.
Ministerstwo wyjaśniło, że celem nowelizacji rozporządzenia było wprowadzenie na etapie sprzedaży detalicznej wymogu umieszczania - oprócz informacji słownej o państwie pochodzenia mięsa świeżego, schłodzonego i zamrożonego - również informacji pod postacią grafiki przedstawiającej flagę państwa pochodzenia.
Obowiązek umieszczania grafiki z flagą państwa, z którego pochodzi mięso, uzupełni informację, która zgodnie z obowiązującym prawem musi być udostępniana konsumentom w obiektach handlowych na wywieszce umieszczonej w widocznym miejscu, towarzyszącej bezpośrednio prezentacji mięsa.
Resort wskazał, że biorąc pod uwagę czas na dostosowanie się sprzedawców do nowych przepisów, uwzględniono 90-dniowy okres przejściowy. Oznacza to, że rozporządzenie wejdzie w życie 30 września.
Źródło: www.agropolskka.pl